March 25, 2010

what tht's mean?

saya terjaga awal pagi. saya tengok siling bilik yang putih melepak tu. mimpi tu.? pelik. aneh. ngeri. saya mimpi arwah. dia tenung saya, he need me.? sorry but i can't figure what actully that's mean. i can't. i can't help u, i'm sorry. awak dah jauh, even saya capai tangan awak tu. saya xkan dapat hampiri awak. awak dah melangkah jauh sangat sampai saya xnampak awak dah. awak... please, saya harap dan selalu doakan awak tenang kat sana. i keep u close in my heart, but i'm trying to place u next to him. because dia dah jadi orang penting dalam hidup saya. saya xnak dia terasa dengan apa yang jadi. awak dah lama pegi kan, kenapa awak masuk dalam mimpi saya? kenapa awak pandang saya macam tu? kenapa awak? awak nak ape? kenapa awak tak cakap? kenapa?? huh! awak xleh cakap kan, saya tau. tapi kalau awak tak boleh cakap dalam mimpi tu, awak boleh tulis surat then post kat saya kan.? saya nak tau, apa yang awak nak cakap. saya nak tau awak...! i need to know what exactly awak nak cakap? saya selalu berdoa dari jauh sebab saya xtau awak kat mana pun sekarang. saya just diberitahu yang awak dah meninggal. tapi kubur awak, nisan awak. saya xpernah tengok. kenapa awak tinggalkan saya masa awak kat luar negara? kenapa awak xbalik malaysia dulu? kenapa2! saya terjaga pagi tadi, saya teringin nak solat. nak tanya pada tuhan kenapa awak datang dalam mimpi saya? but i can't. saya hanya mampu berdoa untuk awak. berdoa dalam sepi pagi tadi..

ya rabbi! kuatkan lah hati ku. tabahkan lah hatiku. teguhkan rasa kasih ku. teguhkan imanku. aku terasa ingin bersujud pada mu, aku ingin memohon hanya sesaat untuk aku menemuinya. untuk aku tinggalkan dia dengan satu ayat yang sejak dulu tak aku lafazkan. hanya sesaat, putarkan lah waktu itu untuk hambamu ini.. so then, i'm not keep wonder when and what should i do. please dear Allah. kuatkan lah degup jantungku. ya tuhan! tenangkan lah arwah di sana. amin.

a little word : saya bersedia tinggalkan awak.
saya perlukan ayat itu dalam hidup saya.

No comments: