January 23, 2011

Ustaz Farid Ravi jumpa cik single word.

Assalamualaikum.
Dear bloggie, it have been a week. dan cik single word tidak reti reti nak update blog. blog pula makin lama makin suram. kesian followers dan anonymous yang selalu menjengah single word namun hampa sebab tak update. memang siot je cik single word. satu sen pun tidak berguna. lantas terus tutup dan delete single word dari memory mereka yang hanya 215MB. ciiissssskek!

aku cuma sedikit murung dengan sikap sikap orang lain yang banyak menghina aku dan single word. aku hampa aku kiciwa gituuu. *meraung sambil tekup muka atas bantal macam cerita cerita hindustan..

jadi mari kita mulakan post kita dengar senyuman yang ikhlas. yang tak ikhlas toksah senyum. :)

macam macam komen yang aku terima, suruh tutup blog. suruh pakai jubah, aku terlalu ikut moden punya pemakaian tak reti nak pakai baju kurung ke? tak reti adat melayu ke? dan berbagai bagai lagi. jadi aku nak beritahu. aku juga anak melayu. tidak lupa adat aku sendiri.

atas perasaan hampa dan kiciwa yang agak menebal dalam jiwa. terus aku bangkit dan berpendapat, aku harus kuat. hencik bestie aku tak boleh terlalu lemah untuk perkara yang mudah kacang macam makan kacang panjang.

nampak tuuu?? 
cik single word juga tahu BERBAJU KURUNG.


'removed'
:)


pada malam hari pula. terus bersedia demi ustaz yang satu. bangga bangga. terus capai baju kurung sebab lama tidak mengenakan baju kebangsaan tersebut. 

walaupun niat bagus. tetap nak snap selai dua gambar sebelum berlari ke masjid. sebab dah nak masuk maghrib.
korank semua memang. suruh siap pkul 6.30 tapi 6.30 still lepak kat meja makan.


housemate yang sangat terindah. yang kanan bukan housemate tapi dah jadi housemate sebab selalu tidur kat rumah aku. terus jadi housemate.
pernah timbul di mana ajakan menjadi major things!

'meya, apa kata kau angkut saja semua barang barang kau pindah atas'
'dah camtu siapa nak kena transfer pergi bawah?'

*cenggang....

sesi menulis buku keluar masuk. keluar masuk college kenal tulis maaaa.

motif?
konon nanti menunjukkan sikap prihatin kalau kami balik lambat. sedangkan....
tak perlu beritahu. 
fikir okay!

baju kurung BESAR.
hah! siap caps lock ngan bold lagi tu hah. 

nampak? dah macam pokok bunga bergerak dah aku tuuu.



satu perjalanan yang membawa ke arah kebaikan.
*senyum bangga siap buat muka suci.


i love this pic. and i don't know why.

mungkin sebab muka dapat hidayah. 
perlu kah??

ustazah khairina ( who is duduk hujung, bukan yang tutup muka, tapi sebelum tutup muka) memberi sedikit ceramah tentang? aku rasa ustaz jemputan bukan ustazah kan?

"maka, janganlah kamu lap air wudhuk yang kamu ambil."
"sebab"
"Sebab aku mak aku cakap itu diibaratkan setitik air syurga"

 makcik sebelah siap raup muka sebab mungkin dia selalu lap muka lepas amik wudhuk. sapa suruh makcik lap? nasib baik semalam makcik tu tak terus pusing arah aku ngan kawan kawan aku then terus bercerita pasal kisah perkahwinan dia. kalau tidak. tak pasal lak..

:'D

aku bangga tengok makcik ni. or should i called her nenek ni. sebab dalam keadaan macam ni, dia sedang menulis sesuatu pada buku nota dia. aku? aku tulis ikut phone sebab lupa bawa buku.

debar tak nak tengok gambar ustaz farid RAvi tak lama lagi. kejap lagi korank scroll bawah je lagi sikit terus dah boleh nampak.



betul..












chaiyokk chaiyooookk....

teruskan....
sikit je lagi. mari mari cepat la scroll....

*gelak kejam terus rasa berdosa.

oaky okay! nah..

hah! taaaaaaaaadaaaaaaaa.
nampak tu?


tak nampak lagi. confirm ramai yang dengki terus nak tekan butang 'x' kat atas sana.
lek semua lek. post belum habis.
gambar last dalam post lagi korank akan rasa nak booom aku.
cayaaaa laaa. teruskan baca okay!



sesi ceramah dari ustaz itu buat aku tersedar. terbangkit dari lena yang terlalu panjang. aku terlalu kerdil dalam hal hal agama. masih banyak yang harus aku ubahkan. banyak yang harus aku lakarkan dalam mengisi buku nota untuk hari akhirat ku. cukupkah aku?

".. walaupun saat lapar yang ditanggung junjungan selama 4 hari tiada makanan, namun saat malaikat bertanyakan pada Rasulullah, 'wahai kekasih Allah' apa yang kau inginkan wahai nabi sehingga kau menangis dalam solat mu? Berikanlah ummat ku makanan..."

apa kau mampu wahai ummat akhir zaman?
:')

cinta hati sentiasa bersama aku. tapi bila semua call aku buat dek sebab phone berada dalam keadaan silent maka tak dengar langsung. tak menoleh langsung ke arah phone sejurus ceramah bermula. sampai mak aku call pun aku tak dengar.

durhaka sungguh. 
sorry mummy. 
;'D

kan aku dah cakap. ni gambar akhir okay!

kau nampak yang ustaz oren tu? nampak tak nampak?
hah! itu lah dia.

dan dengan bangga sekali lagi aku nak cakap, yang sebelah ustaz tu adalah pemilik single word ya hencik hencik dan puan puan serta adik kakak sekalian.
tolong lah jangan komen dan cakap muka cik single word makin lama makin huduh. dah la tak pakai makeup langsung. ingat ada natural beauty apa. *nangis dan kata 'memang tiaaaada

a little word : kesian dekat penjenayah tu









3 comments:

Amiruddin Roselan said...

aku hari hari boleh jumpa dia :)
dekat pulak dgn umah den, haha.

aloy@nazrul said...

angah rase angah cam setuju lak dengan komen anon sebelum nih..
urmm.. my personal opinion, angah rase kyg cam over sikit dalam fesyen dan fesyen yg dikenakan x kene pada tempatnye.
juz my personal opinion, jgn amik hati k.. :)

arifays said...

amiruddin, byk la kau.

angah, thanx!