June 30, 2010

uCapan akhir cik singLe word...

AssaLaMualaiKum.
"...pertemuan kita di suatu hari menitiskan ukhuwah yang sejati bersyukur ku kehadrat ilahi di atas jalinan yang suci. namun kini perpisahan yang terjadi dugaan yang menimpa diri ini Ya Allah bantulah hambamu...."


post last ni aku nak kasi tulis bebanyak and photo bebanyak untuk tatapan umum. jangan baca post ni sampai habis au. baca sikit-sikit, esok sambung kalau dah penat baca au.
wah! lagu sedih2 gitu nah hambik. sekarang ni kat badan aku ni satu benda accessories pun xdek, semua kena bukak, gelang, rantai leher, rantai kaki, semua r xdek. aku baca kat buku panduan yang kementerian kasi aritu, gelang2 aksesori semua xleh pakai. sehari sebelum bermulanya pengembaraan aku yang lain dari apa yang pernah aku lalui sebelum ni. nah korank nah! kata-kata celoteh dari cik single word sebelum aku meninggalkan encik belogspot. sedih2. sob sob.. :"(



kenapa masa terasa laju bebeno? kenapa aku rasa macam ngilu semacam? ngeri semacam?
gile hapa xngeri. takut jugak weyh takut. aku xpernah ye semua, ulang lagi sekali xpernah. never ever before. pegi jenjalan jejauh sengsorank. weyh takut ni. macam mana nanti life aku? ke syok?

aku dengar pengalaman-pengalaman cik2 yang dah pegi uni, semuanya homesick. korank reti homesick kan? ala, confirm tau r. xyah explain pun korank faham kan. camne ni? xkan xnak pegi, esok dah nak pegi daftar kot. semua barang dah beli kot, dah siap packed. isi borang pun dah. main gler kau xnak pegi.

dah habis ganti puasa belum? weyh! aku tanya korank ni, jawab meh.
apa? belum?astaga...!
elok lah tu, sama r macam aku. ada satu hari je lagi. tapi xganti lagi. hah! elok..

kalau ade tips nak bangun sahur macam mana bila dah masuk unvrsty kasi tau aku weyh.
aku perlu sangat tips2 pasal benda tu. sangat2 weyh.
kalau ada bagitau aku tau.! tau!


lepas ni jarang dah tengok tiga adik beradik ni posing depan camera slr bersama-sama sambil pakai baju sama. kalau nanti korank rindu tengok tiga orang adik kembar ni, datang lah jenguk2 aku kat melaka ye. bawak akak aku dua orang tu sekali.

yang kanan tu sulung ye, walaupun dia kecik dan kerdil sikit dari aku, tapi dia ni memang superb r. dah kakak aku biasa r kan. nama sulung ni beza ye hencik2 dan puan2 dengan nama aku and akk second aku, nama dia AAinaA liyana bt. amir shah. hah! aku bukan typing error ye, memang nama dia belambak 'A'.
yang second blah kiri ye semua. nama dia lebih kurang r dengan aku. sebab ade cahaya kat depan. NUR Athira bt. amir shah. dia ni biasa r, selalu r gaduh ngan aku. gaduh2 manja bak kata aku. gaduh enam minit then baik balik. see, nama dia ada cahaya depan macam aku kan? kan sudah bilang tadi.

aku kadang-kadang selalu pakai duit dorank kalau nak beli ape-ape. sebab aku ni, memang suka pakai duit akk2 aku. dah adik beradik kan. duitmu, duit mak ayah ku juge... weeee. :p


sebelum aku nak pegi further study ni. aku nak mintak maaf kat akak aku dua orang ni, ye r kan nanti baru berkat sikit nak blajo. xdek r diganggu dosa2 lama. chewah! aku selalu kot sakat dorank dulu. aku selalu jugak pakai baju dorank bila aku bosan pakai baju aku sendiri. aku pun selalu r rebut-rebut kerongsang tudung dengan mereka ni. kadang-kadang handbag pun main bantai pakai je. sapa punye tolak belakang. weeee., :'D
nanti kalau tido confirm nangis ni. wawawa...
tapi xpe, aku kan syafira aku kena lek je. aku dah besar dah ni. dah besar ye.
set mind kau, yang kau dah besar syafira. reti?
lepas ni aku dah jarang dah nak hupdate2 blog pasal ape yang aku buat sehari-harian. dah xdek nak jadi stalker page orang kan. dah xdek dah nak ngendap2 orang lain punya facebook wall. dah xdek dah. ape yang ada just ngendap rakan sebilik buat assigment yang bertimbunkan. wah! dahsyat gituuuu.

pastu mesti dah jarang jumpa budak perempuan sorank ni. yang suka buat aku gelak macam apetah.
pastu kalau balik kampung mesti nanti aku xbalik kan. sebab assigment belambak. dah tu, time dorank cuti belum tentu aku cuti. tapi aku doa2 cuti aku sama dengan cuti depa semua r kan. sedih oh post ni!



aku adalah baca orang2 yang dah nak berlalu pegi universiti ni punya kata-katakan. dorank cakap yang nanti mesti life kita berubah sangat2. memang r, confirm r. xkan lari punye r. memang lain bebenor lah gua cakap luuu.
tapi kan nanti bile dah masuk college, aku nak lari pegi mana kalau aku takut tido memalam? aku nak cabut pegi mana kalau aku tak suke tido kat katil aku sendiri?
nanti kalau aku takut tidur malam tengah2 hujan lelebat camne?
the most important thing, sapa nak kejut aku bangun solat subuh bila aku penat gilekan, tido sampai subuh terbongkang habis r. dah xdek dah tidur ayu-ayu macam dalam citer2 tv tu.
mak single word : kalau letak duit jangan letak kat satu tempat je, letak kat merata-rata tempat.
kalau dalam purse tu, jangan ade duit bebanyak macam sekarang ni.
cik single word : lepas tu, xingat letak kat mne.
mak cingle word : jangan lah lupe.

my dad used to say, "memanglah kena pakai kasut putih, tapi kasut putih adidas xkan xboleh"... see, tanda2 awal nak kasi aku kasut adidas tu. wah! prihatin ayah aku, good ayah good. yes! :)

hari-hari terakhir aku nak memblahkan diri dari puchong ni, aku banyak receive hadiah2 dari sepupu sepapat dan rakan2 mak aku dah sebagainye.. such as, aku dapat cardigan purple dari ROMP hasil mengadai duit dari makteh, selendang kaler2 comel dari kawan mak aku, cardigan orange dari mak aku, dua bag untuk pegi class dari mak aku lagi sekali, inner syria cotton dari mak aku lagi, blusher pinky elianto hasil gadaian duit pemberian auntie alia.

weyh, aku xkasi tau lagi ke aku nak futher study kat mne? laaa, bukan aku dah kasi tau ke? eh, belum yek? oh xpe2. lek semua lek. jangan nak hempuk-hempuk laptop, lek ye. aku, NUR SyAFIRA bt. AMIR sHAH akan futher study kat 'NILAM COLLEGE OF NURSING AND ALLIED HEALTH SCIENCES'. sekian sahaja, college tu kat melaka je ye. tak jauh sangat, dekat je. kan? ye dekat, dekat. (statement sedapkan hati) lain kali bile aku ada masa aku hupdate2 blog pasal life aku kat sne ye semua. samat jalan semua. waaaa., sedih post ni nangis sikit...

lagi satu sebelum aku nak memblahkan diri ni, ada satu rahsia aku nak kasi tau. aku dah langgar divider time amik adik aku kat sekolah. habis nombor plat copper akak aku patah sekerat, untuk elak salah faham aku pakai gam dulu number plat tu agak kreatif di situ, tapi jangan risau nanti dapat duit elaun aku bayar balik yek issue yang dah aku buat tu. jangan mintak mak duit bayar benda tu, tunggu aku kasi duit baru betulkan tau. sedih r sebab langgar divider tu. dorank tu pun satu, yang gi letak divider tu kat situ buat apa, kan dah kena langgar.
a little word : aku saje2 tukar lagu profile sesedih so then bila korank yang datang belog aku even xsedih, korank akan sedih dgr lagu syahdu2 ni. selamat tinggal semua. smiley sedih sikit untuk korank nah! :'(
samat tinggal puchong, samat tinggal dunia lepak yang lama. gonna miss u guys lots punye! 

No comments: