September 24, 2011

satu hari di sekolah.

Assalamualaikum.
hello! apa habaq hampa semua. ada sihat. semalam dijamu dengan post suarakami tu amacam? ada timbul perasaan dengki tak? yeaahh! kalau ada, buang la hasat dengki jauh jauh ye. tak baik. nononooo.

okay baiklah dikesempatan ini, aku nak cakap selamat hari raya lagi. mood raya mana boleh habis. kena sentiasa ada ye. raya sebulan tahu. so semangat tu kena sentiasa disemai lah kan dari hari ke hari.
*perghhh ayat aku dari hari ke hari makin nak kena jumpa cikgu aidal balik nii

rabu lepas. sambutan penutupan bulan merdeka yang aku sendiri tak tahu bila start. biasalah masuk sekolah pertengahan bulan, mana lak nak sedar diri annn. okay baiklah enough is enough.


cuba carik gambar budak lelaki pakai baju coklat yang beria-ia pandang camera.
kenapa aku suruh cari.
sebab budak tu nama dia sama dengan encik PR.
perangai dia pun sama. suka kutuk aku. even aku teacher dia suka sangat nak pedajal aku.
memang sama perangai macam nabil yang aku kenal.

ye yang pakai baju kurung munge munge buat peace tu teacher ye.
orang melayu cakap, cheguuu! ye benar saya cikgu.

*betul la aku cikguu.

kau tengok, punya beria aku nak pakaikan kain batik kat budak budak kelas aku tu.
sampaikan :

murid : teacher, kain batik ni macam nak londeh je teacher buat.
csw : laaaa, awak ni teacher pun main hentam je pakaikan awk ni. mana teacher tau nak pakai camne.
murid : patutlah tak ketat teacher niiii..

:p

kau tengok student kelas aku naik pentas. punya gentar sampai nak masuk dinding belakang tu.
aku suruh ke-depan pun tak nak. 
adoyaiii anak murid.
punya aku suka pink, anak anak murid kelas aku yang jadi conduct tu aku suruh dia cari baju pink jugak. time hari pertandingan dia dengar jugak cakap aku.
perghh! *terus rasa berwibawa gilaaaa.

lepas je habis nyanyi semua lari lari mendapatkan teacher mereka dan tanya, 
How is it?

aku dengan malas pun jawab, 
it's great!
sedangkannnn lain aku ajar lain dorank buat. 

habis je student kelas aku naik pentas, malas aku tengok banyak banyak lagi student lain nyanyi. punya ramai berbakat kat sekolah ni. semua nak naik pentas.
dia punya lagu sama pulak tu. aku dah naik ngantuk mula buka facebook.
update HR, update status, tgk email.
semua buat. supaya tak tertidur..

zzzzzzzzzzzzzzz

dan tiba tiba nampak budak nama sama dengan PR lagi.
dan terus teringat kat PR yang sedang berusaha keras berbanting tulang ni upm.
wah berbanting tulang tuuuu?
haha.,
yang nama nabil tu yang kiri sekali, korank scroll atas balik carik dia dalam gambar 1st tadi. kalau jumpa kasi tau. so PR, amacam ada muka macam awak tak?
:D

terus tangkap gambar si nabil kecik ni berhasrat nak show off sebab dapat student nama nabil jugak.
okayyy what.
teringat time 1st day masuk kelas student nama nabil ni, dah nama dia sama dengan PR kan so teruslah hafal nama dia kan, sampai ada student lain cakap, 
student lain : macam mana teacher boleh ingat nama nabil? teacher kenal ke dengan nabil ni?
teacher : errr. errrr. awak pegi duduklah.

dan time ni masa jadi juri pertandingan nyanyian koir.
dapat pula suruh judge pasal persembahan.

perghhhh! memang aku tahu pun.
so curik curik tengok jugak markah yang diberikan oleh pasukan pasukan juri yang lain.
sebab aku zero minded pasal judging judging ni.


dan selepas semua student selesai nyanyi. cikgu cikgu pulak naik pentas dan mula gila kuasa nyanyi dua tiga lagu atas pentas. dah dapat mic semua tak reti bahasa nak turun.

cikgu kannn.
*hah! kau cariklah mana teacher syafira tuuu.

so begitulah hendaknya. sebenarnya post ni nak post petang tadi sebab nak kasi encik PR tengok tapi tak sempat sebab sibuk gilaaaa pasal esok kan open house kannn. banyak benda nak kena buat. busy tak yah cakaplah. macam macam juadah nak buat.

so kepada semua yang ada dekat sekitar rumah aku tu, silalah datang ye. juadah banyak tak nak hingat sooo kena lah tolong datang makan yeeee. terima kasih! kalau nak alamat PM je kayyy. love u!

a little word : kenapa aku sorang je rasa?

No comments: