October 12, 2010

doa buat mu.

Assalamualaikum.
dear bloggie, post kali ni aku tujukan khasnya untuk bestie.
 aku selesai melihat beberapa gambar yang tunjukkan kemalangan yang jadi pada ten ten twenty ten. terasa kerdil jiwadan tulang belikat ini. bagai satu permainan melihat kejadian Allah taala.belum sempat jalan bertar yang bus aku naik terasa a little bit sejuk bus delima yang menyebabkan 12 orang terbunuh tu pun lalu jalan yang sama. which is jalan di lorong berlakunya kemalangan ngeri tu. terasa Allah masih nak aku beramal soleh dan jadi hambanya yang mengimarahkan isi bumi ni. dan sekarang aku terasa lebih lebih dan lebih yakin dengan qadak dan qadar Allah yang tak dek sapa boleh atasinya. Untuk semua ahli2 keluarga mangsa2 kemalangan maut itu, sejuta ucapan takziah aku hulurkan dan segulung doa aku lafaskan buat arwah muslimin dan muslimat yang sudah pergi..


Ya Allah, dalam doa kudusku aku memohon keampunanmu Ya Rabbi.
aku hamba mu yang terlalu kerdil dan jahil Ya Allah, aku terlalu banyak permintaan, aku terlalu banyak pengharapan, namun aku tahu Ya Rabbi, aku tahu tentang kekuasaan MU ya tuhanku. 
Aku pohon padaMu Ya Allah, bantulah temanku bimbinglah hatinya, ketuailah setiap langkahnya supaya tidak temanku terpesong dari citanya Ya Allah. permudahkan urusannya saat dia terasa sulit Ya Allah, saat tubuhnya kaku tidak tahu ingin perbuat apa hulurkanlah bantuanMu ya tuhanku. hadirkan seseorang untuk mendakap tubuhnya yang kontong tidak keruan itu Ya Allah.
 Janganlah kau rentap kedamaian hatinya, ketenangan jiwanya saat temanku sedang menjalani satu peperiksaan di sana. saat dia sedang berjuang di dewan besar itu bantulah dia Ya Allah, bantulah dia merasakan tenangnya menjawab soalan2 itu. 
Dan saat akalnya buntu, hembuskan lah ilmu2 buatnya walaupun sehalus sutera tebalnya, yang mampu membantunya saat mindanya kelam, buntu dan tidak keruan. 
Ya Rabbi, bantulah temanku itu peroleh satu keputusan yang membanggakan ibu dan abahnya serta keluarganya dan juga teman2nya. sekurang-kurangnya akan mampu dia lakarkan satu ukiran buat agamanya.
Amin.. :') 


confirm followers, bloggie2 yang datang menziarah single word akan pelik sepelik2nya. ape kejadahnya aku post benda ni. tapi aku xrasa benda ni salah. dengan harapan, saat korank baca post ni, korank turut sama berdoa untuk hencik bestie aku yang akan final exam 25th October ni. time tu aku plak hari pertama kerja kat   hospital teluk intan. macam mana debarnya hencik bestie kat dewan exam aku plak akan berdebar untuk start practical kat clinical area. isn't it fair guys?

kerana muka berminyak pada gambar2 atas.? ya bagus soalan memerli tu, memang aku mengharapkan soalan perli tu. it's taken time aku kat open house, sebelum berlari2 menaiki kereta untuk meeting kat cinema dengan cerita jangan pandang belakang congkak 2. tapi aku xtgk pun citer tu, aku just bayar, then aku lepak kat luar. sahaja2 nak memartabatkan industri filem tanah air dengan pembelian ticket yang banyak walaupun xtgk. great hah! kalau nak tau kenapa aku rerajin beli ticket tapi tak masuk cinema, hah! xyah tau. just do let me know kenapa dan mengapa. yang lain2 tu xyah nak tau. xpenting. :D

a little word : thanks for a short night 'meeting'.

16 comments:

suwana said...

amin amin ya Rabbalalamin..

Anonymous said...

cik single word sayangkan hencik bestienya. so sweeet... :)

arifays said...

thanks lots suwana.
annoymous, of coz i do. kata bestie. if xbestie pun syg nak syg semua orang dan cuba xbenci spe2.

Anonymous said...

kalau cik single word bosan, selalu call bestie?

affendi yusuf said...

boleh jadi bestie awk?

amirah said...

kalau saya rindu bestie saya apa saya patut buat? saya xdek blog?

Anonymous said...

sejak bile kenal hencik bestie?

Anonymous said...

sejak bile kenal hencik bestie?

Anonymous said...

i love you.!

hamba Allah said...

kenapa dugaan xpernah berhenti dalam hidup kite?

syakrah said...

apa nama hencik bestie?

hussein said...

cik single word, hencik bestie sehat?

arifays said...

anonymous 1 : xlah, i ske miskol je. nnty dye call blk. hehe.,

affendi : :)

amirah : just doakan bestie awak dalam setiap doa awak. doakan kesejahteraan dye dan selalu doa semoga persahabatan korank kekal sampai bila pun.

anonymous 2 : erm, sejak form 4. aha! yes2 form 4.

anonymous 3 : erm..? i do love u back if i know who u are. depends..

arifays said...

hamba Allah : sebab Allah sygkan kite.

syakrah : nme awak unik, suke! btw, nama dia adalah nama dia. xleh publish. private and confidential.

hussein : sehat, cuma skrg dia penat sbb banyak study utk final dye yg sgt dekat. thanks sbb tnye..

btw, semua2 ada satu word dlm post salah eja, it's not 'kontong' it's kontang.. sorry utk typing error. :)

Anonymous said...

i noe y u xmo msok wayang..
heheheh...
=)

arifays said...

anonymous last : dan saya tau sapa awak. :)