December 02, 2009

early in da morning..?

i macam agak bangga sebab bangun awal hari ni.
pukul brpe... oh! pukul 8.30 di pagi hari. awal la tu. jangan banyak bunyi la.
dan sangat bangga apabila kakngah sakit kaki kerana tercedera saat vaccum kawasan rumah.
tibetibe dia bising2 kerana kuku kaKinya hampir tercabut dari tempat asalnye. ngeri2. tapi dengan bangga nye aku pegi amek first aid kit dan konon2 bergegas ke arah kakngah yang bising gler mencari ubat gamat.
dan dengan perangai yang macam bijak gler aku pun goncang peti putih tu dan terkeluar lah semua isi nye.
"macam2 ada!".. aku pun dengan aneh nya buat2 lah mcam reti.
pretending macam aku hebat la. haha..
dan aku gne ubat kuning.dan balut kaki dye. konon2 macam betul lah tu. tapi i look at kakngah punya kaki.
nampak macam lawa jgak aku balut.
haha.. hebat. so sekarang sapa sakit kaki bleh r suruh aku balut.
cool beings!.
dan aku act baru selesai bce physics. dah nak meletup. tu sbb aku stop dan take a reSt kjap.
sebab sikit lagi kepala aku nak meletup. hahahahaha...
"adakah ari akan menjadi mangsa setreusnya..?" [ape aku cerita nie]
taktak act tv tu yang keluarkan ayat tu. tv astro ria..

November 30, 2009

the first thing.......

.......................
so ini cerita pasal encik baju putih.
aku tak suka masa first time kenal dye.
sebab aku baru form 4. so aku tak reti fall in love.
so buat apa aku nak amik peduli dengan dye.
aku just datang situ untuk attend camp yang semua negeri slangor join tu.....

nak tak nak aku just dengar cakap nadya.
pelik2 je dye tu. aku nak suruh dye diam je sebenarnye.
sebab dye asyik tanya.
"... syafira tak kan xde spe2 yang kau minat...."(dalam bahasa yang lain sket actlly)
so aku just cakap...
"...kau pusing belakang. tengok spe kat yang berdiri dekat belakang daripada kita.
so dye lah org nye..."
aku tak tau langsung yang budak tu yang berdiri time tu.
then nadya jerit dan buat semua makhluk kat high school tu terkejut.
ntah ape yang dye excited sangat.
so aku pun pusing tgk budak kat blkg.
and waktu tu lah first moment aku tgk encik baju putih.

dan sejak dari tu macam sangat bnde yang tarik minat aku.
lantak kau lah nak cakap ape.
tapi itu lah ceritanye.
dan bnde yang paling buat aku ingat dye is....
"the thing yang both of us buat sebelum we perform our solat..!"

... aku sorang je yang antara kami berempat yang pergi camp tu yang boleh solat.
tiga orang lagi. apa lagi. on menses.!
so setiap kali time solat.
aku tinggalkan diorang dekat dalam camp.
then aku gerak pegi dewan yang sangat huge tu sendiri.
dengan telekung and without any wudhuk.
aku jalan je. even ramai makhluk2 yang duduk atas meja kat kantin bising2.
nak je aku cakap. "shut up lah monkey!"
tapi apa kan daya. aku tak de masa. busy gler.
waktu tu time solat maghrib.
aku pergi awal dari orang laen. dewan tu kosong.
tak2. tak lah kosong sangat. ade lah dua tiga empat orang.
then aku pun masuk toilet.
amek wudhuk. aku dengar ade suara orang bercakap dalam toilet tu.
aku try ngintai sape yang dok gosiping kan.
tapi tibe2 rasa malas nak interframe dalam prob orang.
so aku blah je lepas amek air semayang.
then aku masuk dewan. aku tengok jam aku.
awal sangat la. kenapa aku datang awal2.
tapi nak buat macam mne.
for what aku buang masa patah balik ke camp.
sedang kan tinggal 10 minit sebelum maghrib.
so aku duduk je la atas tikar solat yang warna biru tu.
aku duduk je sambil tgk someone dekat depan aku.
"...eh! tu budak tu la..."
then aku tgk je belakang badan dye tu.
badan dye macam.... astaga!
aku macam gler berdosa buat macam tu.
so aku bangun. aku duduk dekat pintu masuk dewan tu.
aku sandarkan kepala dekat pintu kayu coklat tu.
dizzy tibetibe. mungkin sbb rasa bersalah tadi.
then aku tgk jalanjalan dekat tepi high school tu.
banyak betul kereta dengan motor ulang alik.
while aku tgk smue tu. aku teringat dekat kawan2 aku.
tibe2 pulak. entah atas reason ape.
then azan pun berkumandang. "allahuakhbar......."
dah nak dekat habis azan aku pun bangun.
aku tgk dekat tikar solat bahagian lelaki yang tadi ada encik baju putih tu.
tapi.... he's no there,...
aku pun terus tunduk and capai telekung.
masa aku pakai telekung tu.
aku terperasan someone duduk dekat pintu kayu dewan belah sana.
cara dye duduk macam aku duduk.
"....encik baju putih..????"

November 28, 2009

happy.. tapi belated skett.. :) [again?]

again...????
segala keampunan di luhur atas kesulitan yang dialami.

mungkin ia disengajakan.
tapi x tak.
aku tak sengaja lah.
aku malas nak update blog perhaps.
tapi aku tak kan pernah lupe. hari penting itu.
pukul 12.02. tarikh : 26/11/09.
aku dah lambat untuk jadi yang pertama ke??
no way!. it won't happen.
so aku try call budak tu.
haha.. he answered.....!
tahniah syafira. i talked to my self.
then....
"happy birthday too blablablabla.. "
laGu tu berkumandang lagi.
tapi hari tu. aku nyanyi dengan sys aku.
tak lagi dgn kawan aku itu.
tapi xpe la.
asalkan aku nyanyi untuk dye.
then aku senyum dan try untuk gelak cakap dengan dye.

"happy birthday encik faidhi SyahMi.!"

dan lepas tu aku tengok phone aku.
mana encik baju putih nie??
the same question came out from my lips.
"dah la tu syafira. tido la."
then dengan kudrat sendiri aku tidur.
tapi xde nafsu pun nak tido.
then bangun pagi macam biasa... then itu je la.. :)

p/s : tak lagi. :)